Ријеч редитеља:
Одувијек сам размишљао о томе како би то изгледало кад би сликари или музичари, у каталозима својих изложби или концерата, писали о томе шта су хтјели да кажу, или на шта треба да обратимо пажњу, или нам, као случајно, послали кључ за читање њихових дјела. А ми у позоришту одгајамо тај институт, и то здушно, деценијама. Свако ко буде држао овај програм у рукама два сата ће гледати (или барем почети да гледа) дјело о којем је објављено преко хиљаду триста библиографских јединица, драматизацију која у овој сезони доживљава пола вијека, драмско дјело које су на нашем језику преко педесет пута режирали велики редитељи и играли највећи глумци. На сву ту плејаду великог и лијепог око Хасанагинице, ја сам имао срећу и да окупим тим збиља великих сарадника. Очекивано генијална Мара и студиозни Зденко, чије свјетло постаје пуноправни и снажни дио седимента Марине идеје. Марина и Јаца костимом сликају неки свијет, неког краја који личи на Медитеран, и износе Хасанагиницу тамо гдје јој је и мјесто, изнад и изван нас и наших вјера, нација и држава. Грекса ослобађа покрет свих вишака и млатарања, прати идеју чисте композиције графике сваког кадра. Рацо спаја партитуре Лала, Сембераца, Шумадинаца и Крајишника у хор и тражи мелодију неког ијекавског свијета и екавског предлошка. Влатко? Па шта очекивати од маестра у позоришном ангажману, који притом има стрица, оца, мајку и брата-који су живот даривали позоришту. У раду се неријетко и повлачи, не да музици да буде испред глумаца. Глумци? Од срца желим сваком редитељу да му у свакој представи глумци оволико воле сваки пишчев зарез, да дођу на прву пробу толико припремљени, а да затим два мјесеца напредују из дана у дан и увијек кажу да може још боље.. А ја? У свe сам додао само прстохват поштовања, зачина за који ми се чини да је помало заборављен у нашем Позоришту. Поштовања које све више постаје чин храбрости и модерности у овом умјетничком вијеку. Поштовањa према писцу, поштовање према сваком лику којег је писац написао, поштовањa према сваком глумцу и сваком члану ауторског тима. Свој посао сам замислио тако да свима њима створим услове да на путу ка договореном циљу покажу најбољег себе. Јер сви су учесници у овој представи одлични. За све што не вама не изгледа тако, искључиво мени гријех на душу.
Душан Тузланчић
Копродукција: СНП, Градско позориште "Семберија" из Бијељине и Народно позориште Републике Српске
Према драмском комаду Љубомира Симовића
Режија: Душан Тузланчић
Текст: Љубомир Симовић
Сценографија: Марија Калабић
Костимографија: Марина Сремац и Јасмина Радујко
Сценски покрет: Игор Грекса
Лектор: проф. др Радован Кнежевић
Музика: Влатко Стефановски
Дизајн свјетла: Зденко Медвеђ
Улоге:
Хасанага - Милан Ковачевић
Хасанагиница - Бојана Милановић
мајка Пинторовића - Соња Дамјановић
бег Пинторовић - Михаило Максимовић
мајка Хасанагина - Љиљана Чекић
ефендија Јусуф, Хасанагин савјетник - Горан Јокић
Муса - Ненад Благојевић
Хусо - Душан Ранковић
Суљо - Огњен Копуз
Ахмед - Иван Петровић
Инспицијент / суфлер: Вања Кртолина
Мајстори свјетла: Мирослав Делић и Мирза Јунузовић
Мајстор тона: Игор Кајмаковић
Извршни сценограф: Немања Савић
Израда сценске опреме: Радионице НП РС
Израда костима: Даница Ћеран и Весна Сачић
Декоратери: Веселин Мирић и Марко Ристић
Гардероберка: Јована Голубић
Фризуре: Виолета Кртолина
Промо материјал: Игор Кајмаковић
Фото / видео: Бојан Петричевић - Four Pixel Studio
Трајање представе: 115 минута
Цена појединачне улазнице је 500 динара. Куповином комплета улазница остварујете 20% попуста. Такође важи попуст 20% за пензионере, уз пензиони чек и регистрацију на благајни Центра за културу Смедерево.
Улазнице можете купити на благајни Центра за културу Смедерево и онлајн путем сајта sdkultura.rs. Куповином онлајн карата остварујете попуст од 10%.