×
×
19.
Септембар Уторак
20.00

Театар у тврђави

Хасанагиница

Ријеч редитеља:

Одувијек сам размишљао о томе како би то изгледало кад би сликари или музичари, у каталозима својих изложби или концерата, писали о томе шта су хтјели да кажу, или на шта треба да обратимо пажњу, или нам, као случајно, послали кључ за читање њихових дјела. А ми у позоришту одгајамо тај институт, и то здушно, деценијама. Свако ко буде држао овај програм у рукама два сата ће гледати (или барем почети да гледа) дјело о којем је објављено преко хиљаду триста библиографских јединица, драматизацију која у овој сезони доживљава пола вијека, драмско дјело које су на нашем језику преко педесет пута режирали велики редитељи и играли највећи глумци. На сву ту плејаду великог и лијепог око Хасанагинице, ја сам имао срећу и да окупим тим збиља великих сарадника. Очекивано генијална Мара и студиозни Зденко, чије свјетло постаје пуноправни и снажни дио седимента Марине идеје. Марина и Јаца костимом сликају неки свијет, неког краја који личи на Медитеран, и износе Хасанагиницу тамо гдје јој је и мјесто, изнад и изван нас и наших вјера, нација и држава. Грекса ослобађа покрет свих вишака и млатарања, прати идеју чисте композиције графике сваког кадра. Рацо спаја партитуре Лала, Сембераца, Шумадинаца и Крајишника у хор и тражи мелодију неког ијекавског свијета и екавског предлошка. Влатко? Па шта очекивати од маестра у позоришном ангажману, који притом има стрица, оца, мајку и брата-који су живот даривали позоришту. У раду се неријетко и повлачи, не да музици да буде испред глумаца. Глумци? Од срца желим сваком редитељу да му у свакој представи глумци оволико воле сваки пишчев зарез, да дођу на прву пробу толико припремљени, а да затим два мјесеца напредују из дана у дан и увијек кажу да може још боље.. А ја? У свe сам додао само прстохват поштовања, зачина за који ми се чини да је помало заборављен у нашем Позоришту. Поштовања које све више постаје чин храбрости и модерности у овом умјетничком вијеку. Поштовањa према писцу, поштовање према сваком лику којег је писац написао, поштовањa према сваком глумцу и сваком члану ауторског тима. Свој посао сам замислио тако да свима њима створим услове да на путу ка договореном циљу покажу најбољег себе. Јер сви су учесници у овој представи одлични. За све што не вама не изгледа тако, искључиво мени гријех на душу.

Душан Тузланчић 


Копродукција: СНП, Градско позориште "Семберија" из Бијељине и Народно позориште Републике Српске 


Према драмском комаду Љубомира Симовића

Режија: Душан Тузланчић

Текст: Љубомир Симовић

Сценографија: Марија Калабић

Костимографија: Марина Сремац и Јасмина Радујко

Сценски покрет: Игор Грекса

Лектор: проф. др Радован Кнежевић

Музика: Влатко Стефановски

Дизајн свјетла: Зденко Медвеђ


Улоге:

Хасанага - Милан Ковачевић

Хасанагиница - Бојана Милановић

мајка Пинторовића - Соња Дамјановић

бег Пинторовић - Михаило Максимовић

мајка Хасанагина - Љиљана Чекић

ефендија Јусуф, Хасанагин савјетник - Горан Јокић

Муса - Ненад Благојевић

Хусо - Душан Ранковић

Суљо - Огњен Копуз

Ахмед - Иван Петровић


Инспицијент / суфлер: Вања Кртолина

Мајстори свјетла: Мирослав Делић и Мирза Јунузовић

Мајстор тона: Игор Кајмаковић

Извршни сценограф: Немања Савић

Израда сценске опреме: Радионице НП РС

Израда костима: Даница Ћеран и Весна Сачић

Декоратери: Веселин Мирић и Марко Ристић

Гардероберка: Јована Голубић

Фризуре: Виолета Кртолина

Промо материјал: Игор Кајмаковић

Фото / видео: Бојан Петричевић - Four Pixel Studio

Трајање представе: 115 минута 


Цена појединачне улазнице је 500 динара. Куповином комплета улазница остварујете 20% попуста. Такође важи попуст 20% за пензионере, уз пензиони чек и регистрацију на благајни Центра за културу Смедерево.

Улазнице можете купити на благајни Центра за културу Смедерево и онлајн путем сајта sdkultura.rs. Куповином онлајн карата остварујете попуст од 10%.